icon arrow trash icon arrow links icon-Wereldbol icon-Blad icon-Voetafdruk maple-leaf binoculars checkmark book brain compass film-reel fish flower germs headdress island kayak mountain pagoda pine ruler saturn search snowflake tortoise dna flasks masks museum music palette rocket-ship settings snorkel vase play cross weekly-calendar shape
van Gogh Omniversum

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We helpen je graag verder.

Coronamaatregelen

Welke maatregelen neemt Omniversum omtrent het coronavirus?

In de link hieronder lees je de maatregelen die we hebben genomen om te zorgen dat jouw filmbezoek ook met inachtneming van anderhalve meter afstand een geslaagd uitje wordt. 

https://www.omniversum.nl/nl/corona-maatregelen

Online tickets kopen en reserveren

Hoe kan ik tickets kopen?

Zolang een voorstelling niet is uitverkocht kun je zelf gemakkelijk online tickets kopen. Je ontvangt na betaling het ticket via email. Je hoeft niet meer in de rij te staan om je tickets af te halen, maar kunt direct doorlopen naar de ingang van de zaal.Controleer vooraf goed de datum en tijd op het ticket en houdt uw ticket ter controle gereed. Het is momenteel niet mogelijk om tickets aan de kassa te kopen. 

 

Hoeveel tickets kan ik per transactie kopen?

Je kunt per transactie maximaal 20 tickets online kopen. Wil je met meer dan 20 personen een film bezoeken, dan kun je meerdere transacties doen. Bij meerdere transacties kunnen wij echter geen garanties geven op aaneengesloten zitplaatsen. Bij groepen vanaf 20 personen raden wij aan een groepsreservering te maken via 070-4168200 (ma-vr 9.00-17.00 u).

Op welke manieren kan ik betalen in het theater?

Je kunt je horeca en winkel aankopen van Omniversum betalen met PIN, Mastercard, Visa en de VVV cadeaukaart. 

LET OP! De ticketkassa's zijn momenteel gesloten. 

Wat zijn de online betalingsmogelijkheden?

Online tickets kun je betalen met iDEAL, Mastercard en Visa.

Kan ik zelf plaatsen kiezen in de zaal?

In het online aankoopproces kun je zelf je zitplaatsen kiezen. Er zijn verschillende "setjes" stoelen beschikbaar variërend in aantal. We vragen je om zoveel mogelijk te kiezen voor een set stoelen die correspondeert met het aantal kaarten dat je wilt bestellen. Dus kom je met 2 personen, dan kies je voor een set van 2 stoelen naast elkaar, ben je met 4 personen, kies dan voor 4 stoelen naast elkaar enz. Kies geen stoelen die direct grenzen aan reeds verkochte stoelen (herkenbaar aan de rode kleur) Omniversum behoudt zich het recht voor om te allen tijde plaatsen te wijzigen. 

Kan ik vrijkaarten, bonnen en vouchers online verzilveren?

Het is voor de meeste kortingen, vrijkaarten, bonnen en vouchers mogelijk deze via www.omniversum.nl te verzilveren. Het is momenteel niet mogelijk deze aan de kassa te verzilveren

Ben je in het bezit van een Ooievaarspas, Dordtpas of Rotterdampas? Zie volgende vraag voor meer informatie.

NB. Heb je via een externe partij een voucher gekocht, controleer dan vooraf goed de voorwaarden op de betreffende voucher, mogelijk vraagt deze partij wel om verzilvering van de voucher op de eigen website (dus niet bij Omniversum) voordat je deze bij Omniversum kan inleveren.

Ik ben in het bezit van een Ooievaarspas of Rotterdampas. Hoe bestel ik tickets?

Mail de film, datum en het tijdstip van je keuze naar info@omniversum.nl o.v.v. je naam en de barcodenummers, het 19 cijferige nummer aan de achterzijde (Rotterdampas) of pasnummers (Ooievaarspas en Dordtpas) van je gehele gezelschap. Zodra wij je boeking hebben gemaakt ontvang je de e-tickets in je mailbox.

Let op: het is niet mogelijk om valideerde boekingen te annuleren of te wijzigen. 

Een boeking met een van de genoemde passen dient minimaal 24 uur voor de gekozen datum gemaakt te worden. 

Kan ik geld retour krijgen voor reeds gekochte tickets?

Omniversum geeft geen geld retour. Online gekochte tickets kunnen tot uiterlijk 1 uur voor aanvang van de betreffende film worden gewijzigd naar een andere voorstelling (op basis van beschikbaarheid). Dit kan aan de kassa van Omniversum of telefonisch tijdens openingstijden via 070 3545454. Voor tickets die aan de kassa gekocht zijn geldt hetzelfde. Wel dient de scheurstrook met barcode nog bevestigd  te zijn aan het originele ticket. Tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets.

Wat moet ik doen als ik mijn kaarten niet heb ontvangen of kwijt ben?

Heb je na aankoop geen email met QR-code ontvangen, neem dan tijdens openingstijden contact op via 070-3545454. Tip: controleer ook de spambox/ongewenste email.

Hoe kan ik een ticket kopen voor een rolstoelplaats?

Rolstoel- of mindervalide plaatsen kunnen alleen telefonisch gereserveerd worden van ma-vr tussen 9.00 en 17.00 uur en zat -zon tussen 10.00 en 17.00 uur via 070 3545454. De plaatsen zijn geschikt voor rolstoelen met een maximale breedte van 850 mm. 

Kan ik ook reserveren?

Rolstoelplaatsen kunnen telefonisch gereserveerd worden via 070-3545454 tussen 9.00 en 17.00 uur op ma t/m vrij en in het weekend tussen 10.00 en 17.00 uur. Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk een half uur voor aanvang van de film afgehaald te worden aan de kassa.

Het lukt mij niet om de kaarten een half uur van tevoren af te halen, vervalt mijn reservering dan?

Reserveringen die niet minimaal een half uur voor aanvang zijn opgehaald komen te vervallen. Het is dan alleen nog mogelijk om aan de kassa kaarten te kopen voor de op dat moment beschikbare plaatsen.

Wijzigen en annuleren

Kan ik mijn gekochte tickets wijzigen of annuleren?

Online gekochte tickets kunnen tot uiterlijk 1 uur voor aanvang van de betreffende film worden gewijzigd naar een andere voorstelling (op basis van beschikbaarheid). Dit kan aan de kassa van Omniversum of telefonisch tijdens openingstijden via 070 3545454. Voor tickets die aan de kassa gekocht zijn, geldt hetzelfde. Bovendien dient de scheurstrook met barcode nog bevestigd  te zijn aan het originele ticket. Omniversum geeft geen geld terug. Tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets.

Vouchers, loyaliteitspassen en acties

Ik heb een kortingsbon, voucher of vrijkaart, hoe kan ik deze gebruiken?

Kortingen kunnen momenteel alleen online verzilverd worden.  Zie ook Kan ik vrijkaarten, bonnen en vouchers online verzilveren? Er wordt geen restitutie verleend op reeds gekochte kaarten.

Kan ik met een theater- of bioscoopbon bij Omniversum terecht?

Nee, Omniversum accepteert geen theater of bioscoopbonnen. Omniversum verkoopt wel eigen cadeaubonnen (tijdelijk niet verkrijgbaar)

Is mijn museumkaart ook geldig bij Omniversum?

Nee, de museumkaart is niet geldig bij Omniversum.

Toegang zaal

Kan ik zelf bepalen waar ik in de zaal plaatsneem?

In het online aankoopproces kun je zelf je zitplaatsen kiezen. Er zijn verschillende "setjes" stoelen beschikbaar variërend in aantal. We vragen je om zoveel mogelijk te kiezen voor een set stoelen die correspondeert met het aantal kaarten dat je wilt bestellen. Dus kom je met 2 personen, dan kies je voor een set van 2 stoelen naast elkaar, ben je met 4 personen, kies dan voor 4 stoelen naast elkaar enz. Kies geen stoelen die direct grenzen aan reeds verkochte stoelen (herkenbaar aan de rode kleur) Omniversum behoudt zich het recht voor om te allen tijde plaatsen te wijzigen. 

Tot wanneer kan ik de zaal betreden?

Vanwege de getroffen maatregelen is het niet mogelijk na aanvang van de film niet meer mogelijk de zaal te betreden. Wij raden aan om voor vertrek de actuele OV- of verkeerinformatie en/of parkeermogelijkheden te raadplegen.

Is de zaal rolstoeltoegankelijk?

Ja, Omniversum beschikt over een gelijkvloerse ingang. Er wordt aangeraden rolstoel- of mindervalide plaatsen telefonisch te reserveren van ma-vr tussen 9.00 en 17.00 uur en zat -zon tussen 10.00 en 17.00 uur via 070 3545454. De plaatsen zijn geschikt voor rolstoelen met een maximale breedte van 850 mm. 

Hoe toon ik mijn e-ticket in Omniversum?

Je toont het e-ticket met QR-code op je smartphone of in geprinte versie bij de aanmeldbalie in de foyer. Daar wordt deze gescand. Heb je voor meerdere personen besteld, maar betreed je niet tegelijkertijd het theater, zorg dan dat alle personen een print of versie op de smartphone hebben.

Wat moet ik doen als ik geen smartphone heb om mijn e-ticket te tonen?

Het is ook mogelijk je e-ticket te printen. Dit dien je thuis te doen, Omniversum biedt hiervoor geen mogelijkheden. Het geprinte e-ticket wordt gescand bij de aanmeldbalie in de foyer. 

Parkeergelegenheid

Beschikt Omniversum over een parkeerterrein?

Nee, Omniversum beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid. Wel is er voor de ingang een klein openbaar parkeerterrein. Indien dit terrein vol is, verwijzen wij  graag naar het naastgelegen The Hague Marriott Hotel of de World Forumgarage A. Meer over parkeren en openbaar vervoer.

Zijn er mindervalideparkeerplaatsen in de buurt?

Het parkeerterrein voor de ingang van Omniversum beschikt over 2 mindervalideparkeerplaatsen. 

Voorstellingen

Hoe lang blijven bepaalde films in de programmering?

De films worden een maand vooruit geprogrammeerd. De programmering kun je bekijken op de homepage via de kalender. Tot wanneer een voorstelling in ons programma blijft, wordt daarom per maand besloten.

Hoe lang duren de voorstellingen en zit er pauze in de films?

Onze films worden niet onderbroken door een pauze (opera's uitgezonderd). Op de betreffend filmpagina is aangegeven hoe lang een film duurt. 

Worden de films Nederlands ondertiteld?

De Digital Dome (grootbeeld) voorstellingen van Omniversum zijn vrijwel altijd Nederlands gesproken. Via de Mobile Connect app voor de smartphone en oortelefoontjes kun je de film ook in het Engels volgen. Wij adviseren je eigen oortelefoontjes mee te nemen, deze zijn niet verkrijgbaar in Omniversum.

Omniversum Cinema films (regulier bioscoopformaat) zijn doorgaans wel Nederlands ondertiteld. 

Is Omniversum leuk voor een kind jonger dan 4 jaar?

Omniversum is van mening dat ouders in het geval van Digital Dome films zelf het beste kunnen inschatten of hun kinderen een bioscoopbezoek aankunnen. Houdt er echter rekening mee dat de combinatie van zeer groot beeld en luide geluidseffecten overweldigend kunnen zijn voor sommige, vooral jonge kinderen.

Omniversum Cinema films zijn niet altijd geschikt voor jonge kinderen. Je vindt het leeftijdsadvies op de betreffend filmpagina. 

Overige vragen

Mag ik dieren mee de zaal in nemen?

Het is niet toegestaan dieren mee de zaal in nemen. De enige uitzondering is een geleidehond.

Ik ben iets kwijt, is het wellicht gevonden?

Als je iets kwijt of vergeten bent, kun je het beste contact opnemen via telefoonnummer 070 3545454 (dagelijks van 9.00 tot 17.00 uur). We kunnen dan nagaan of het item gevonden is en een afspraak maken wanneer het opgehaald kan worden.

Beschikt Omniversum over een garderobe?

Nee, Omniversum beschikt niet over een garderobe.

Andere vraag?

Staat je vraag er niet bij of heb je een opmerking? Vul het contactformulier hiernaast in of neem tijdens openingstijden contact op door te bellen (ma-zo 9.00 – 17.00 u) of te mailen naar info@omniversum.nl (ma-vr).

Bel naar 070 354 54 54

Respect voor onze planeet

Onze missie
asd