Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Online kaarten kopen en reserveren

 

Zolang een voorstelling niet is uitverkocht kun je zelf gemakkelijk online kaarten kopen. Je ontvangt na betaling het ticket via email. Je hoeft niet meer in de rij te staan om je tickets af te halen, maar kunt direct doorlopen naar de ingang van de zaal. Wij adviseren om minimaal 15 minuten voor aanvang van de film aanwezig te zijn. Controleer vooraf goed de datum en tijd op het ticket en houdt uw ticket ter controle gereed. Kaarten zijn uiteraard ook te koop aan de kassa van Omniversum.

Je kunt per transactie maximaal 8 tickets online kopen. Wil je met meer dan 8 personen een film bezoeken, dan kun je meerdere transacties doen. Bij meerdere transacties kunnen wij echter geen garanties geven op aaneengesloten zitplaatsen. Bij groepen vanaf 20 personen raden wij aan een groepsreservering te maken via 070-4168200 (ma-z0 9.00-17.00 u).

Als je online kaarten koopt via www.omniversum.nl dan kun je zelf op basis van best beschikbare plaatsen stoelen selecteren. Het rij- en stoelnummer staan op het ticket vermeld. Omniversum hanteert enkele placeringsregels. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een of drie stoelen vrij te laten aan de gangpaden of tussen aaneengesloten reeds verkochte stoelen.

Online tickets kun je betalen met iDEAL, Mastercard, Visa.

Het is niet mogelijk om vrijkaarten, bonnen en vouchers via www.omniversum.nl te verzilveren. Het is wel mogelijk online plaatsen te reserveren en vervolgens de vrijkaarten/bonnen/vouchers te verzilveren aan de kassa van Omniversum. Het is niet nodig  dit bij de reservering te vermelden.

NB. Heb je via een externe partij een voucher gekocht, controleer dan vooraf goed de voorwaarden op de betreffende voucher, mogelijk vraagt deze partij wel om verzilvering van de voucher op de eigen website (dus niet bij Omniversum) voordat je deze bij Omniversum kan inleveren.

Omniversum geeft geen geld retour. Online gekochte tickets kunnen tot uiterlijk 1 uur voor aanvang van de betreffende film worden gewijzigd naar een andere voorstelling (op basis van beschikbaarheid). Dit kan aan de kassa van Omniversum of telefonisch tijdens openingstijden via 070-4168200. Voor tickets die aan de kassa gekocht zijn geldt hetzelfde. Wel dient de scheurstrook met barcode nog bevestigd  te zijn aan het originele ticket. Tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets.

Heb je na aankoop geen email met QR-code ontvangen, neem dan tijdens openingstijden contact op via 070-4168200. Tip: controleer ook de spambox/ongewenste email.

Rolstoel- of mindervalide plaatsen kunnen alleen telefonisch gereserveerd worden gedurende openingstijden via 0900 666 48 37. Selecteer in het keuzemenu optie 4.

Reserveren kan online door de film, datum en tijd van je keuze te selecteren en onderin het transactiescherm voor reserveren te kiezen. De reservering dient bevestigd te worden middels een sms (€ 0,70). Reserveringen voor rolstoelplaatsen kunnen alleen telefonisch gemaakt worden via 0900-666 4837 (€ 0,35 p.m.) tussen 9.00 en 17.00 uur. Kies in het keuzemenu voor optie 4 “doorverbinden met een medewerker”. Gereserveerde kaarten dienen een uiterlijk een half uur voor aanvang van de film afgehaald te worden aan de kassa.

Reserveringen die niet minimaal een half uur voor aanvang zijn opgehaald komen te vervallen.  Het is dan alleen nog mogelijk om aan de kassa kaarten te kopen voor de op dat moment beschikbare plaatsen.

Wijzigen en annuleren

 

Online gekochte tickets kunnen tot uiterlijk 1 uur voor aanvang van de betreffende film worden gewijzigd naar een andere voorstelling (op basis van beschikbaarheid). Dit kan aan de kassa van Omniversum of telefonisch tijdens openingstijden via 070 4168200. Voor tickets die aan de kassa gekocht zijn, geldt hetzelfde. Bovendien dient de scheurstrook met barcode nog bevestigd  te zijn aan het originele ticket. Omniversum geeft geen geld terug. Tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets.

Vouchers en acties

 

Kortingen kunnen alleen aan de kassa van Omniversum worden verzilverd. Het is niet mogelijk om online een korting te verzilveren. Ook wordt geen restitutie verleend op reeds gekochte kaarten. Ben je in het bezit van een kortingsbon, voucher of vrijkaarten dan kun je een reservering maken. Het is niet nodig om bij de reservering te vermelden.

Nee, Omniversum accepteert geen theater of bioscoopbonnen. Omniversum verkoopt wel eigen cadeaubonnen.

Nee, de museumjaarkaart is niet geldig bij Omniversum.

Toegang zaal

 

Als je online kaarten koopt via www.omniversum.nl dan kun je zelf op basis van best beschikbare plaatsen uw stoelen selecteren. Het rij- en stoelnummer staan op het ticket vermeld. Omniversum hanteert enkele placeringsregels. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een of drie stoelen vrij te laten aan de gangpaden of tussen aaneengesloten reeds verkochte stoelen.

Om de filmbeleving van de bezoekers in de zaal niet te verstoren is het na aanvang van de film niet meer mogelijk de zaal te betreden. Wij raden aan om voor vertrek de actuele OV- of verkeerinformatie en/of parkeermogelijkheden te raadplegen.

Je toont het e-ticket met QR-code op je smartphone of in geprinte versie aan de ingang van de zaal. Daar wordt deze gescand. Met een e-ticket hoef je niet langs de kassa. Heb je voor meerdere personen besteld, maar betreed je niet tegelijkertijd de zaal, zorg dan dat alle personen een print of versie op de smartphone hebben.

Het is ook mogelijk je e-ticket te printen. Het geprinte e-ticket wordt gescand aan de ingang van de zaal.

Parkeergelegenheid

 

Omniversum beschikt niet over een eigen parkeergelegenheid. Wel is er voor de ingang een klein openbaar parkeerterrein. Indien dit terrein vol is, verwijzen wij  graag naar het naastgelegen The Hague Marriott Hotel of de Worldforumgarage. Meer over parkeren en openbaar vervoer.

Het parkeerterrein beschikt over 2 mindervalideparkeerplaatsen.

Voorstellingen

 

De films worden een maand vooruit geprogrammeerd. De programmering kun je bekijken op de homepage via de kalender. Tot wanneer een voorstelling in ons programma blijft, wordt daarom per maand besloten.

Het zaalprogramma duurt ongeveer 50 minuten en wordt niet onderbroken door een pauze.

De voorstellingen van Omniversum zijn Nederlands gesproken. Via de Cinema Connect app voor de smartphone en oortelefoontjes kun je de film ook in het Engels volgen. Mocht je zelf geen oortelefoontjes hebben dan kun je deze voor € 1,- bij de kassa aanschaffen.

Ja, kinderen onder de 4 mogen gratis mee naar de voorstelling, mits ze bij de ouders/begeleiders op schoot zitten. Wel hebben ze een ticket nodig om toegang te krijgen tot de zaal. Deze tickets zijn gratis verkrijgbaar bij de kassa. Let op, niet iedere film is geschikt voor kleine kinderen.

Overige vragen

 

Het is niet toegestaan dieren mee de zaal in nemen. De enige uitzondering is een blindengeleidehond.

Als je iets kwijt of vergeten bent, kun je het beste contact opnemen via telefoonnummer 070 4168200 (dagelijks van 9.00 tot 17.00 uur). We kunnen dan nagaan of het item gevonden is en een afspraak maken wanneer het opgehaald kan worden.

Nee, Omniversum beschikt niet over een garderobe.

Contact

 

Staat je vraag er niet bij of heb je een opmerking? Neem dan tijdens openingstijden contact op via 070-4168200 (ma-zo 9.00 – 17.00 u) of mail naar info@omniversum.nl (ma-vr).